Information och priser vid bokning av spelhal

BARNKALAS

Avser deltagare som är 12år eller yngre.
Skall vuxna utöver de som arrangerar barnkalaset, spela kostar det extra, se pris för Privat tillställning.

Pris 1200:- 1-10 Barn max 3tim
Extra deltagare 120:- /st
Extra timma 400:- + 40kr per extra deltagare.

 

 

PRIVAT EVENEMANG

Privat evenemang avser en grupp privatpersoner som själva anordnar en aktivitet så som t.ex Möhippa, födelsedagsfirande, kompisträff eller
liknande.

Pris 1800:- 1-10 deltagare max 3tim
Extra deltagare 180:- /st
Extra timma innan kl:20 från 600:-
Efter kl20 från 1200:- + extra deltagare.

FÖRETAG

Företag avser bokningar av företag, föreningar och organisationer som vill ordna aktiviteter för sina anställda, kunder eller liknande

Pris 2800:- ex moms  1-10 personer max 3 timmar
Extra deltagare 280:- /st 
Extra timma fram till  kl:20 från 1000:-
Extra timma efter kl:20 från 2000:-
Tillval (Läs mer här) Kontakta för pris.

INFORMATION OCH REGLER

PARKERING

Parkera gör man bäst på baksidan av lokalen. Baragatan, där är det gratis.
Då kan man använda ingången via Baragatan 3.

Det går att parkera utanför på Sallerupsvägen, där krävs P-skiva och det är tidsbegränsad parkering.

SPEL OCH UTRUSTNING

Vi har över 30 flipperspel och ett 10-tal arkadspel samt airhockey, boxboll, bilspel och skjutspel. För en lista på spel klicka HÄR

I lokalen finns ett litet pentry med micro samt två kokplattor. Tillgång till plats i kyl/frys kan ordnas.
Fällbara bord och stolar för ca 30 personer
Projektor och högtalare finns att casta ljud och bild till.

Behövs speciell teknik för något event så kontakta oss innan.

EXTRA TILLVAL

Standard tillval är Städning och extra tid men vi kan även erbjuda att ha personal på plats under eventet som kan hjälpa till med att arrangera tävlingar, enklare servering eller som extra hjälp vid presentationer osv.

Vi kan också ordna priser och pokaler samt föreläsning/presentation om flipperspel och arkadspelens historia eller hur man spelar. Kontakta oss för pris och mer information.

TIDER

Vi öppnar lokalen vid den tidpunkt du har bokat. 

Det är därför viktigt att du planerar in förberedelser och tid för avslut och ev. städ i den bokade tiden.

Vi har haft en del problem men att de bokade tiderna inte respekteras och det påverkar så klart omställningstid och kostnader för personal.
Därför kommer vi att debitera för en extra timme
om det går över tiden med mer än 15-min.

MAT & DRYCK

Vid privata tillställningar får ni medtaga egen mat och dryck. Tänk på att ni ansvarar för att de inte ställs/spiller på spelen och att maten inte trampas ner i mattorna.

 Har ni valt att städa själva måste allt ni tar med er till lokalen också tas med där ifrån. 

Tillval städ inkluderar en rimlig mängd sopor.

Använder ni catering eller medtar stora mängder förpackningsmaterial får ni kontakta oss för hur det skall hanteras.

Vi har försäljning av dryck och snacks i vår kiosk och önskas något speciellt så kan det nog ordnas med framförhållning.

 

BETALNING

Betalning sker innan ni lämnar lokalen.
Privatpersoner betalar med swish eller kort.
Företag betalar med kort eller mot faktura.

Vid speciella bokningar kan det krävas en depositionsavgift, detta meddelas i så fall vid bekräftelse av bokning.

Bokningar som som inte avbokats 24-timmar innan
bokningen avser kommer att debiteras.

STÄDNING

Städning kan väljas som tillval.


Om man väljer att städa själv så skall de ytor man använt, så som bord stolar, pentry och toalett torkas av och ställas i ordning.
Har det serverats någon form att tilltugg eller mat skall man dammsuga efter sig. Flaskor, förpackningar och sopor skall medtagas.


Städning skall ske inom tiden för bokningen.

 

 

ANSVAR

När ni hyr lokalen är ni ansvariga för att lokalen är i samma skick som när ni kom, att maskinerna inte utsätts för skadegörelse eller för oaktsamhet. Personen som hyr står har fullt ansvar för inventarier och för de som befinner sig i lokalen och kan komma att debiteras om något sker.

Priser och information

  • Barnkalas – 3tim – 1-10 barn: 1200kr (120kr per extra barn)
  • Privat tillställning – 3tim- 1-10 personer: 1800kr (180 kr per extra person)
  • Företagsevent – 3tim –  1-10 personer: 2800 ex moms (280kr per extra person) 

Det går att köpa till tid, minimum 1tim.
Vid andra typer av uthyrning kontakta oss för pris.
Köp till städ – 250kr

Priser Gäller t.o.m 2021-12-30

Regler och information

Tänk på att inkludera tid för eventuella förberedelser och städning i tiden för er bokning.
Vi öppnar vid den tid ni bokat.

På barnkalas är det förbjudet att servera popcorn då vi har svårstädad heltäckningsmatta.

Tider och datum
De flesta dagar går att boka och även de flesta tider, men då vi inte har personal anställd
kan det finnas tider och dagar vi inte kan. Föreningen använder lokalen tis och lördagar, vilket innebär att tisdagar går endast att boka till kl 16, och till kl 14 på lördagar.

Regler
När ni hyr lokalen är ni ansvariga för att lokalen är i samma skick som när ni kom, att maskinerna inte utsätts för skadegörelse eller för oaktsamhet. Tar man med sig egen dryck och mat/godis får man se till att man tar med sig soporna, då vi inte har någon sophantering. Det kan vara så att vi inte är kvar i lokalen vid uthyrning, så det är viktigt att ni själva har koll. Behöver ni någon som hjälper er, anordnar tävling samt sköter försäljning så kan vi ordna det mot extra tillägg.
Ange önskemål i bokningen så återkommer vi med pris.

Lokalen och utrustning.
I lokalen har vi 30-tal flipperspel, airhockey,10 arkadspel, boxboll, dubbelt bilspel, dansmaskin, whack a mole, chase the light spel och ett dubbelt skjutspel som samtliga står på free-play.
Ni får tillgång till pentry med kokplatta och micro samt toalett.
Kiosk med dryck och godis finns där ni kan handla.
Projektor, samt högtalare för musik.
Bord och stolar för ca 30 personer som ni kan ta fram vid behov.

Extra tillval.
Vi kan ordna med extra önskemål så som personal på plats
för te.x servering eller aktiviteter, så som tävling med/utan
prispokaler eller visningar/föreläsning om hur man spelar flipperspel, flipperspelens historia eller liknande.
Detta är något vi prissätter och erbjuder efter önskemål.
Kontakta oss i god tid.

Betalning sker innan ni lämnar lokalen efter uthyrning.
Privatpersoner kan betala kontant, kort och swish, företag kan betala med faktura eller betalkort.

Parkering sker bäst på Baragatan. Vi har en ingång på baksidan
och parkeringen där är kostnadsfri.

Barnkalas avser deltagare som är 12år eller yngre.
Skall vuxna deltaga utöver de som arrangerar barnkalaset

kostar det extra, se pris för Privat tillställning.

Privat tillställning avser en grupp privatpersoner, så som fest, möhippas/svensexa, födelsedagsfest osv.

Företag avser Företagsaktivitet som AW, event, firmafest konferens osv.
Endast företagsbokningar kan välja faktura som betalningsalternativ, upp till 30dagars faktura.

Om något inte framgår, eller ni undrar något, maila oss!
info@thesilverball.se